Vidste du, at it-kriminalitet i gennemsnit koster en dansk virksomhed 900.000 kr.? Beløbet er direkte omkostninger som følge af et cyberangreb. Det kan derfor betale sig at investere i online sikkerhed.
Men at investere i online sikkerhed har også andre fordele. Det kan nemlig også gøre din branding online meget stærkere. Her kan du derfor læse om 5 grunde til, at online sikkerhed er vigtigt for din digitale markedsføring. Du kan også finde et par tips og tricks, du kan gøre brug af for at styrke din sikkerhed online.
Beskyttelse af din virksomheds online sikkerhed
Som ejer af en virksomhed, så bør virksomhedens sikkerhed være i toppen på din prioriteringsliste. Og i dag, kan du ikke fokusere på sikkerhed uden også at have blik for sikkerheden digitalt.
Derudover kan det også have stor indvirkning på din virksomheds ry, hvis ikke i prioriterer sikkerheden højt. Og hvis jeres ry er dårligt, giver det måske bedre mening at fokusere sin energi på image-fremmende tiltag og kommunikativ brandslukning frem for digital marketing.
Og hvordan sikrer du bedst virksomhedens online sikkerhed? Husk at gøre plads i budgettet til en plan for cybersecurity og tag situationen alvorligt.
Beskyttelse af dine kunders online sikkerhed
Naturligvis er din virksomhed ikke den eneste ting, du skal fokusere på, når det kommer til online sikkerhed og cyber angreb. Du bør også sikre dig, at dine kunders oplysninger og sikkerhed bliver taget hånd om.
Det kan være tiltag som at sikre, at din hjemmeside bliver hosted på en sikker server.Men det er især også vigtigt, hvis kunder foretager online betalinger på din side. For eksempel kan du kigge ind i cloud-løsninger for at sikre at din virksomhed og dine kunder online. Cloud løsninger er også nemme at skalere op og ned, så selv en lille virksomhed kan investere i det indenfor dens budget.
Beskyttelse af sociale medier
Hvis din virksomhed har fokus på jeres online synlighed og marketing, så er sociale medier uundgåeligt et vigtigt redskab. Og selvom disse kanaler måske ikke synes lige så vigtige, som jeres hjemmeside, så bør I også have fokus på online sikkerhed her.
Det kan være små ting, som at huske at lave et stærkt password, og at I husker at skifte password løbende.
Opnå troværdighed hos dine kunder
En sideløbende grund til at have fokus på de ovenstående ting, er fordi det vil styrke din troværdighed overfor dine kunder. Det er især vigtigt, hvis du ejer en online shop, at kunder får et indtryk af, at din side er sikker at handle på.
Derudover kan et cyber angreb skade din virksomheds image i blandt forbrugerne. For eksempel kan det se lidt amatøragtigt ud, hvis dine sociale medier pludseligt bliver hacket. Det kan også lede til stor utryghed, hvis dine kunders data pludseligt ryger over i nogle hackeres hænder.
Så hvis du vil have mest ud af din online marketing strategi, bør du sikre dig, at du har styr på din online sikkerhed. Når du har styr på din online sikkerhed, kan det også bruges som branding tiltag på din hjemmeside. Fx kan du indsætte et badge, der viser, at virksomheden løbende laver kontroller af deres side.
Badge på online webshoppen farve-lak.dk
Skil dig ud fra dine konkurrenter
Det overordnede mål med en marketing strategi er ofte at skille sig ud fra sine konkurrenter og at tiltrække flere kunder. Og hvis din virksomhed ikke befinder sig i et nichemarked, skal du finde en måde, hvorpå du positivt kan skille dig ud fra dine konkurrenter.
En god måde at gøre det på er ved at investere i cybersikkerhed. For på den måde styrker du sikkerheden for din virksomhed og dine kunder, men du kommer også til at fremstå langt mere legitim og troværdig. Det kan gøre det nemmere, at få en person til at blive en konverterende kunde.
Vil du have flere råd til at styrke sikkerheden online? Læs vores guide med 7 konkrete råd, tips og tricks til at skabe gode og sikre vaner på nettet.