Troværdighed er et nøgleord når du tænker på din virksomheds nuværende hjemmeside. Uanset om du netop har oprettet hjemmesiden eller om den er 20 år gammel.
I dette indlæg giver vi dig 3 konkrete råd til, hvordan du kan skabe en troværdighed på din hjemmeside – også selvom den er forholdsvis ny.
For selvom du tænker, at du har skabt den fedeste hjemmeside, så viser statistikkerne, at det kan være svært at holde på sit publikum.
Faktisk viser tal fra analyser, at brugere allerede forlader din hjemmeside inden for 10-20 sekunder. 10-20 sekunder er altså alt hvad du har af tid, for hurtigt at få skabt et overskueligt overblik over, hvem du er og vigtigst af alt: Hvad du kan tilbyde din kunde.
#1 Gå fra ukendt til kendt – brug anbefalinger
Som udgangspunkt er vi mennesker flokdyr. Læg dertil at ingen bryder sig om at blive snydt eller at gøre en dårlig handel. Virksomhederne kan skrive lange fine tekster om, hvor gode deres værdier er og hvor de får produceret deres varer henne. Men det er også vigtigt, at forbrugeren kan spejle sig blandt ligesindede og dermed få bekræftet lysten til at købe din virksomheds produkt eller service.
Sælger du eksempelvis jakkesæt kan det være vigtigt allerede at få placeret anmeldelser fra brugerne på forsiden. Jakkesæt er trods alt i en prisklasse, der er forbundet med en større investering og dermed risiko. Det er ikke noget de fleste køber et af en gang om ugen.
Et eksempel kunne være denne forhandler af jakkesæt, der har sørget for anmeldelser på forsiden, som brugeren formentlig vil nå at se inden for de første 10-20 sekunder.
Sælger du ydelser, fx kurser eller et online vagtplanssystem, kan du passende gøre brug af ‘testimonials’. Testimonials fra kunder er troværdige, da det fortæller den besøgende, at en nuværende kunde i forretningen er meget tilfreds med det stykke arbejde de har fået leveret. I samme omgang kan det være en ide at linke til ens Trustpilot, som malerfirmaet Crillesen og Sørensen f.eks har gjort. I og med en trustpilot profil er ekstern er det en god indikator for kundetilfredshed, og et redskab som kunder ofte stoler på.
#2 Tilegn dig troværdighed – for dine kunders skyld
Det kan nogle gange gå glemt i farten, men: Din virksomhed er til for dine kunders skyld, ikke din egen. Hjælp dem på vej og spar dig selv for en masse tid. Uanset om du sælger bleer eller pulsure har dine kunder formentlig en række spørgsmål. Sørg for at du altid har en ‘chatbot’ eller ‘efterlad en besked her’-formular tilgængelig på alle dine URL’er. På denne måde føler kunden sig set og hørt.
FAQ’s (firmly asked questions) eller Q&A’s (questions and answers) er også smarte tricks at benytte sig af. Dine kunder står formentlig med de samme bekymringer eller spørgsmål til dine produkter.
#3 Brug (uafhængige) og verificerede mærkater
Der findes en masse uvildige og verificerede mærkater og batches, du som virksomhed kan gøre brug af. Udover at du først og fremmest naturligvis skal opfylde kravene for dette mærkat er der også andre fordele.
Ved at implementere dette logo sørger du også for at sende et eksternt link til denne hjemmeside. Dette vil styrke dit eget websites autoritet og dermed påvirke dine rankings på Google positivt fremadrettet.
Online-tryghed har blandt andet et sådan mærkat. Læs mere om den gratis mærkeordning her. Der findes en masse forskellige: ‘E-mærket’ for sikker e-handel eller ‘Trees for the future’. Vælg dem som giver mening i forhold til netop din forretning.
Er du i tvivl om hvorvidt din hjemmeside er sikker? Så læs vores blogindlæg her.