Der er flere forskellige vigtige faktorer der sig gældende for en succesfuld hjemmeside i 2022. En ting er det tekniske fundament – hvordan siden er struktureret, hvor hurtigt den loader og hvor brugervenlig siden er for den besøgende. Men et andet og endnu mere vigtigt aspekt er, at brugeren føler sig velkommen og kan identificere sig selv med siden og dens holdninger og værdier, hvilket i høj grad kan afbildes ved førstehåndsindtrykket. Vi tager her et indblik i hvordan man som virksomhed kan tage sin online tilstedeværelse til det næste niveau og involvere brugeren på en mere effektiv måde. Denne case har sit standpunkt i virksomheden Cosmo Laser.
Tænk over de samfundsmæssige tendenser
I nutidens samfund florerer der tonsvis af nye trends og fokuspunkter, som virksomheder verden over skal tage hensyn til og have med i overvejelserne når der skal træffes strategiske beslutninger. Nogen tendenser er dog mere holdbare og tidsdeterminerede end andre. Her kan snakkes om kampagner som Me2, fokus på forskellen i kønsroller og det glansbillede af kvindekroppen, der kulminerer i en forkert kropsopfattelse hos kvinder. Netop sidstnævnte formår Cosmo Laser på fineste vis at tage hånd om allerede på forsiden, da de viser flere forskellige kvindekroppe – både med helt hvide og mørkere nuancer. Hermed formår virksomheden med det samme at gøre brugeren komfortabel og opmærksom på, at Cosmo Laser har et fokus på kvindesynet, hvilket i sidste ende resulterer i positive associationer til mærket og øget mulighed for konvertering.
Vær ikke bange for at vise for meget
En af de mest opsigtsvækkende og indflydelsesrige trends omhandler fremvisning af det ekstreme som normalen, da kropsidealet skal blive yderligere nuanceret. Herved skal man som virksomhed, og særligt i den branche Cosmo Lager beskæftiger sig i, ikke være bekymret for at fremvise resultaterne af operationerne og hvordan det naturligt kommer til at se ud. Dette er bl.a. eksemplificeret ved virksomhedens hudforyngende behandlinger. Brugeren bliver med det samme tryg ved hjemmesiden og kan tydeligt se hvad en potentiel operation ville indbefatte.
Gør dine kunder sikre
Specielt i en branche som skønhedsbehandlinger, er det essentielt at gøre sine kunder trygge og komfortable ved dine og dine medarbejderes kompetencer, da det er en super vigtig beslutning i enhver persons liv. Her formår Cosmo Laser udførligt at sætte brugeren ind i virksomhedens kvalitet og sikkerhed, hvor det bl.a. tillægges fokus, at de er indregistreret hos Styrelsen for Patientsikkerhed. Dette sikrer et godt fundament for kunden.