Vi lever i en verden, hvor de fleste produkttyper bliver forhandlet online – selv når det drejer sig om konkrete fysiske produkter, såsom vejledning eller konsulenthjælp. Derfor er det vigtigere end nogensinde at fremstå kompetent og erfaren indenfor dit specialiserede felt. Det kan være alt fra hudplejeprodukter og hvordan man renser sin hud på den optimale måde til hvordan man skal blande rengøringsmidlerne, så du opnår det perfekte rensningsresultat. Men det er dog ikke fokuspunktet i dette indlæg; her anses hvordan du som virksomhed kan imødekomme dine kunder og gøre dem overbeviste og trygge ved dine kompetencer, som du har udviklet og forbedret over en lang årrække. Indlægget har sit standpunkt i Sansemotorik, der hjælper unge og børn med sansemotoriske udfordringer. Sansemotorik formår på bedste vis, at illustrere deres faglighed, hvilket skitseres i nedenstående eksempler.
Sørg for at synliggøre dine unikke kompetencer
I bestræbelsen på at sikre tryghed hos konsumenterne, og i særligt i brancher der er karakteriseret ved at skulle besidde et højt vidensniveau, er det enormt væsentligt at visualisere og beskrive hvorfor du er ekspert på området. Det kan gøres på flere forskellige måder – mange virksomheder tyr til den lettere nemmere og en anelse mere autoritetsskabende model, hvor man viser hvor tilfredse tidligere kunder har været med produktet eller ydelse. En anden, og mere traditionel måde at vise deres virksomhedens dybe indsigter i emnet, er gennem nedskrevet faglig information på hjemmesiden; enten i form af et blogindlæg eller en udførlig produktbeskrivende tekst, der indeholder fordele og ulemper. I dette tilfælde har Sansemotorik dedikeret en hel side til at beskrive deres koncept, de vigtigste aspekter ved sansemotorisk træning og afslutningsvis hvor vigtigt et element det kan være for små eller unge børn med udfordringer. Det afbilder en god måde at vise kompetencer og erfaring nu.
Beskriv de ledende skikkelsers baggrund
Det kan være enormt betryggende at kende personen der udfører ydelsen på dig, dit barn eller en bekendt. Hvilke kompetencer, konkrete erfaringer eller uddannelsesbaggrund har vedkommende og på hvilke måder kan vedkommende hjælpe mig. Her er det rart for brugeren at vide hvad man går ind til og hvorfor vedkommendes kompetencer er helt perfekte til dine behov. Her skaber Sansemotorik straks troværdighed, familiaritet og genkendelighed blandt de besøgende, da de under hver afdeling, beskriver hvem der ejer den og hvilke kompetencer han eller hun besidder. Dette afbildes nedenfor i form af dygtige Eva fra afdelingen i Aabenraa.
Del ud af din erfaring
De fleste succesfulde virksomheden, såsom Google, Facebook har den ideologi til fælles, at de elsker at dele ud af deres viden og erfaringer. Det kan gøres på forskellige måder, herunder blogindlæg, rapporter om nye udviklinger på platformen eller, som er det Sansemotorik beskæftiger sig med, kurser eller workshops. Her kan man tilmlelde sig og opnå ny indsigt i et uudforsket emne, hvor virksomheden kan dele ud af deres mange konkrete oplevelser og viden. Det er samtidig en måde at sikre et mere personligt og intimt forhold til sine konsumenter.