
Det er blevet mere og mere populært kun at have en webshop og droppe den fysiske butik. Det er der mange gode grunde til. Det er nemlig blevet nemmere og mere sikkert for kunderne af handle online, hvilket gør at mange virksomheder kan spare de omkostninger der følger med at have fysiske lokaler. Men hvis man kun har en webshop er det vigtigt, at man giver kunderne mulighed for at for en indblik i forretningen – især hvis det er en større investering når de køber produktet. Her kommer 3 måder hvorpå, du kan tage kunderne med backstages gennem din hjemmeside.
Gør din blog mere personlig
Mange har fundet værdien i at skabe et godt blog-univers. Og det er en rigtig god ide, da du har mulighed for at skabe informativ content for dine kunder. Mange vælger at kalde deres blog for blog, inspiration, news eller lignende, men det kan give en bedre oplevelse hvis bloggen hedder noget mere personligt. Det kunne eksempelvis være Julies Blog eller Vores Univers. På den måde får kunderne et mere personligt forhold til folkene bag virksomheden, og de får en følelse af, at dette ikke er en webshop mere en faktisk forretning drevet af ægte mennesker.
Brug videoer på hjemmesiden
Videoer er et rigtig effektivt middel når det handler om digital markedsføring. Især hvis dine produkter bliver produceret på en speciel måde eller et specielt sted. Det kunne f.eks. være hvis du producerer keramik hvor der er en helt speciel fremstillingsform. Her vil det være oplagt at tage kunderne med backstage så din kan se hvordan tingene bliver produceret. Det giver en meget mere eksklusiv oplevelse når de køber produkterne, at de har fået et indblik i fremstillingsprocessen.
Branding af lokalområdet
Sælger du et produkt som er har et specielt forhold til en specifik kultur eller område? Det kunne eksempelvis være håndsyede italienske sko eller Portvin fra Portugal. Her er det oplagt at give kunderne et indblik i den lokale historie enten fra området eller f.eks. den lokale vinbonde. Mange kunder elsker den gode historie når de køber et produkt, og det tilføjer rigtig meget brand værdi hvis dette kommer ordentlig til udtryk i et online univers på hjemmesiden.
Læs eventuelt også vores blog om, hvilke analyser du bør lave før du udformer din online strategi.